HÖR AV DIG!
Vi vill att alla ska ha en Happy Workday. Våra möten är kostnadsfria och det finns alltid en specialist i ditt område. Lämna dina uppgifter så tar vi kontakt med dig!
Checka i att du inte är en robot tack!
Du måste godkänna för att skicka!
Jag samtycker att Rahmqvist får hantera mina registrerade personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Jag accepterar även Rahmqvists dataskyddspolicy
Tack [name], vi kontaktar dig snarast.

Allmänna Villkor – B2B

1. Tillämpning och Avtalets Omfattning
Dessa villkor gäller mellan ER Sweden AB (”Rahmqvist”), org.nr 556232-6115 ("Säljaren"), och köparen ("Kunden") som agerar i egenskap av näringsidkare. Genom att godkänna en beställning accepterar Kunden dessa villkor.

2. Produkter och erbjudanden
Rahmqvist erbjuder produkter via säljare, telefon eller mail. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella fel i produktbeskrivningar, bilder eller lagerstatus. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och produktsortiment utan föregående underrättelse.

3. Pris och betalning
Priser anges exklusive moms och andra tillkommande avgifter såsom tull etc., om inte annat anges.

Fakturabetalning sker inom 30 dagar från fakturadatum, och försenad betalning medför dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader.

För att säkerställa kreditvärdigheten kan Rahmqvist genomföra kreditupplysning.

4. Fraktkostnad och äganderätt
Fraktkostnad är 89kr exkl. moms och tillkommer utöver varukostnaden. Äganderätten till produkten förblir hos Säljaren tills full betalning erlagts.

5. Miljö och kvalitet
Rahmqvist är certifierade enligt ISO 14001 (miljö) och ISO 9001 (kvalitet) sedan 1996.

6. Force Majeure
Rahmqvist ansvarar inte för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom arbetskonflikt, krig, naturkatastrofer, terror eller andra force majeure-händelser. Vi förbinder oss att informera Kunden så snart detta är möjligt. Om varaktigheten överskrider två månader har båda parter rätt att häva avtalet med omedelbar verkan.

7. Ändringar av villkor
Rahmqvist förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor när som helst. Ändringar träder i kraft när de publiceras på hemsidan.

8. Returer och reklamationer
Som företag är du hänvisad till bestämmelserna i köplagen (1990:931).

Returer och bytesrätt: Företagskunder har inte rätt till ångerrätt eller öppet köp.

Reklamation: Alla reklamationer ska göras inom skälig tid dock senast inom 8 dagar efter att felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Fel ska anmälas till Rahmqvist skriftligen via e-post till info@rahmqvist.com eller direkt till ansvarig säljare. 

Reklamationen ska innehålla följande information:
- Ordernummer
- En tydlig beskrivning av felet eller skadan
- Bilder eller videor som visar problemet

Transportskador:
- Synlig skada ska anmälas direkt till chauffören vid mottagandet och kunden ska kontakta Rahmqvist samma dag.
- Dolda skador ska reklameras inom 7 arbetsdagar via Rahmqvist på info@rahmqvist.com eller direkt till ansvarig säljare.
- Vid alla transportskador krävs tydlig beskrivning, fotografier av skadan och emballaget.

9. Teknisk garanti
Tekniska produkter kan inte reklameras efter garantitidens utgång.

Denna hemsida använder cookies för att du ska få en bra upplevelse av hemsidan. Läs mer
Avböj
Godkänn cookies